l’ADC ahir va comparèixer a la Comissió de Salut del Parlament de Catalunya
Data: 06/02/2026

🗣️ Ahir, l’Associació Distonia Catalunya va comparèixer a la Comissió de Salut del Parlament de Catalunya per visibilitzar el patiment invisible de les persones que conviuen amb distonia.
La nostra presidenta, Rosa Alarcón, va donar veu a totes les persones afectades per aquesta malaltia neurològica crònica, poc coneguda, i en molts casos infradiagnosticada. Una malaltia que no només provoca espasmes o moviments involuntaris, sinó que impacta profundament en l’autonomia, la vida social, laboral i emocional de qui la pateix.

Durant la compareixença, es va reclamar una atenció sanitària més personalitzada, rehabilitació adaptada a les necessitats reals de cada pacient.

No demanem privilegis.
Demanem dignitat, equitat i una atenció adequada.

Seguirem treballant, insistint i alçant la veu fins que la distonia deixi de ser invisible i rebi el reconeixement i els recursos que mereix. 💪💙

Gràcies a tots els grups parlamentaris per escoltar-nos i donar suport a les nostres demandes.

🎥 Pots veure la compareixença completa en aquest link:

https://www.parlament.cat/ext/f?p=CP19:CLIP:0:::5:P5_H:6DEE662712E3AE97CAAB912539770F9D

📸 Instagram: : https://www.instagram.com/distoniacatalunya?igsh=c3puam56amF1MHR5

👉 Fes-te soci/a i ajuda’ns a seguir lluitant per una millor atenció i més visibilitat per a la distonia.

Notícies Destacades

1200
Notícies
L’Associació Distonia Catalunya gaudeix d’una nova sortida cultural amb Apropa Cultura
1200
Notícies
L’Associació Distonia Catalunya participa en el Concert Solidari de La Vuelta a Luz de Gas
1200
Notícies
"La Vuelta”concert solidari a Luz de Gas per donar suport a la distonia
1200
Notícies
L’Associació Distonia Catalunya va celebrar Sant Jordi a Vall d’Hebron
1200
Notícies
✨ Un matí ple de màgia al Teatre Condal amb el mag Albert✨
1200
Notícies
Rosa Alarcón i el Mag Albert donen visibilitat a la distonia al programa La Selva de 3Cat